1 min read

SWIMM in de Telegraaf

Op 28 juni 2021 stond SWIMM met een mooi artikel in de Telegraaf. Dit is de eerste keer dat we landelijk in de schijnwerpers staan. Een hele gave mijlpaal in ons bestaan én iets waar we apetrots op zijn.

Zwemmen bereikbaar maken voor iedereen

De opties voor zwemwater in Nederland zijn schaars. Een groot privé zwembad leent zich niet om lekker baantjes in te trekken, omdat er na enkele slagen alweer gekeerd moet worden. Een openbaar zwembad vinden velen niet hygiënisch en een te grote drempel. Tot slot kan zwemmen in buitenwater in Nederland slechts een paar maanden per jaar. Niet ideaal dus.

In het artikel lees je dat de Intelligent Pool hier een oplossing voor biedt, want met de Intelligent Pool willen we zwemmen bereikbaar maken voor iedereen. Oprichter Mark Smits: “Met dit bad wil ik de zwemwereld compleet veranderen. Door het kleine formaat is het bad overal te plaatsen. Bij particulieren, in sportscholen, bij de fysiotherapeut, maar ook in verzorgingstehuizen.” Hoewel we nu enkel in de particuliere markt actief zijn, liggen er dus volop kansen in andere markten. Daar gaan we ons de komende jaren ook op focussen.

Niet alleen voor wedstrijdzwemmers

In het artikel wordt benadrukt dat de Intelligent Pool niet enkel voor wedstrijdzwemmers gemaakt is: “Mijn doel was om een zwembad te ontwikkelen waar zélfs olympische zwemmers goed in kunnen trainen, maar het is geschikt voor iedereen die gezond en fit wil blijven.”
Sterker nog, veruit de meeste vraag komt vanuit particulieren. Het zijn vooral mensen die heel bewust in hun gezondheid investeren en laagdrempelig willen sporten in hun privé-omgeving. “Je kunt het wel vergelijken met een loopband”, aldus Mark.

Focus

Een belangrijk begrip in het artikel, maar ook in de dagelijkse werkzaamheden binnen SWIMM is focus. In 2020 is SWIMM eigenlijk pas echt van start gegaan: “Ik heb toen mijn bedrijf in luxe zwembaden, Thermostar, verkocht. Ik kan pas grote dingen doen als ik me op één ding kan focussen.”
Die focus betaalt zich uit: in 2020 gingen er drie zwembaden over de toonbank, dit jaar staat de teller al op veertig (medio juni). De ambitie is dan ook groot: “Over vijf jaar hebben we een omzet van €25 tot €30 miljoen. En nog belangrijker: is zwemmen voor meer mensen bereikbaar en leuker.”

Lees hier het hele artikel op de website van Telegraaf.

Mark Smits, eigenaar van SWIMM met een big smile tijdens de bouw van het SWIMM-café.

SWIMM opent haar eigen SWIMM-café

Bij Swimm gaat het niet alleen om omzet en andere financiële successen.

We delen graag alle gave dingen die wij als bedrijf meemaken of doen. En de...

Read More
SWIMM's nieuwe grote broer van de Intelligent Pool met op de achtergrond een prachtige villa.

SWIMM brengt Intelligent Pool XL op de markt

De afgelopen twee jaar is de Intelligent Pool bekend geworden als het kleine zwembad met tegenstroom. Eén formaat. One size fits all.

Alle successen...

Read More
Maarten van der Weijden in wetsuit met badmuts en zwembril op de rand van een Intelligent Pool.

Wereldrecord in Swimm

Maarten van der Weijden en wereldrecords, een gouden combinatie!

We kennen Maarten als een extremist. Iemand die altijd alles op alles zet om zich in...

Read More